Jul 22, 2009

Faţade pe Iuliu Maniu

Architectural details on Iuliu Maniu street.

7 comments:

  1. Beautiful façade. I may be wrong but is it a neo-classical one?

    ReplyDelete
  2. Fancy facade! Fabulous & fantastic foto!

    ReplyDelete
  3. Stii ce te rog? Sa-mi arati poze cu Lupa Capitolina si cu noua biserica ortodoxa de pe Eroilor. Cand am plecat, Lupa era scoasa din lumina soarelui, iar am fost martor la evacuarea Schimbarii la Fata de catre ortodocsi si reluarea bisericii de catre greco-catolici si la punerea de temelii la noua biserica.
    Mai sunt curios: mai ramane acel santier arheologic pe Piata Unirii?
    In final, ce s-a facut cu Casa Calaului? S-a daramat si gata?
    Complimente amicale din Atena fierbinte.

    ReplyDelete
  4. Salut,
    O sa pun in curand imagini si cu ceea ce mi-ai spus ca te intereseaza sa vezi.
    Santierul arheologic din Piata Unirii a fost acoperit; au lasat doar o parte vizibila, pentru vestigii - acoperita cu sticla groasa, si cu banci imprejur. Piata este acum in plina transformare, este un santier complex - se renoveaza statuia si vor face pasaj pietonal pe laturile de est si de vest. Poti vedea detalii daca urmaresti linkul "Historical Center Renovation".
    Casa Calaului a fost daramata si au ridicat un zid in fata locului. Se discuta despre ridicarea unui hotel acolo, dar inca nu e inceput nimic.
    Multumesc pentru interes.

    ReplyDelete
  5. Undeva spre capătul celălalt, dacă te uiti puţin mai sus ai să vezi că e plin de aparate de aer condiţionat :)

    Lupa Capitolină e în centru pe Erolilor, undeva în dreptul strazii Bolyai şi a vechii biserici "Schimbarea la Faţă". Asta de anul trecut din iarnă - au pus-o pe noul soclu cândva în preajma Crăciunului. Aici e o fotografie în contralumina dimineţii. Se zăreşte în dreapta spate cupola noii biserice ortodoxe "Schimbarea la Faţă".

    ReplyDelete
  6. Servus!
    Sper ca nu trece mult timp pana ma plimb pe renovata Piata Libertatii.
    Imi pare rau de Casa Calaului; mi-a fost tare simpatica. De cand a fost ocupata de Romi, eram convins ca nu va avea sfarsit bun.
    O cupola munteneasca in mijlocul bulevardului cu arhitectura habsburga: interesanta combinatie. Ma bucur, mai cu seama ca ma socotesc printre ctitorii bisericii respective.
    Ia sa-ti dau inca o tema de fotografiat: Cimitirul Central Hazsongard. In unele din mormintele mari si parasite, zidurile sunt partial cazute si te poti uita inauntru. Poti face poze cu flash, in care se va putea vedea interiorul mormintului, cu ramasite cu tot. Invadare in tara mortii, care va fi foarte placuta vizitatorilor tai din vest! Cred ca mai am unele poze; daca le gasesc am sa-ti le trimit.
    Eu iti multumesc, ca imi dai ocazia sa vad cum evolueaza Clujul meu iubit.
    Mai discutam curand.

    ReplyDelete